Co robić jeśli ubezpieczyciel nie chce wypłacić odszkodowania?

W wyniku zaistnienia wypadku komunikacyjnego lub innego zdarzenia, na skutek którego ponoszą Państwo szkodę, kolejnym krokiem, jaki należy podjąć jest zwrócenie się do ubezpieczyciela z roszczeniem o wypłatę odszkodowania. Od momentu, gdy zgłoszą Państwo szkodę powstałą na skutek np. wypadku komunikacyjnego ubezpieczyciel, do którego się Państwo zwracają z roszczeniem ma ustawowo 30 dni na rozpatrzenie Państwa wniosku i wypłatę ustalonej w wiążącej obie strony umowie kwoty.

Zdarzają się jednakże i takie sytuacje, w których ubezpieczyciel może zwlekać z wypłaceniem należnego Państwu odszkodowania lub odmówić całkowitej jego wypłaty. W takich sytuacjach polecamy zasięgnąć porady w naszej Kancelarii Adwokackiej Olgi Zubrzyckiej-Staniczek, której pracownicy posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie, aby skutecznie Państwu udzielić pomocy.

Co powinni Państwo wiedzieć odnośnie wypłaty ubezpieczenia?

W niedługim czasie od momentu złożenia przez Państwa roszczenia o ubezpieczenie otrzymają Państwo drogą zwrotną wycenę szkody, czyli uznanie roszczenia. Nazywamy to decyzją płatniczą, w której ubezpieczyciel zobowiązuję się do wypłaty należnego Państwu, tytułem zawartej umowy ubezpieczeniowej, odszkodowania. W przypadku, w którym ubezpieczyciel odmówi Państwu wypłaty należnego odszkodowania lub zaproponuję ugodę, najlepszym rozwiązaniem, jakie mogą Państwo podjąć w trosce o należne Państwu świadczenie, jest zasięgnięcie porady prawnej. Ugoda może bowiem znacznie zaniżać kwotę, jakie się Państwu należy z tytułu poniesionej szkody, dlatego każde pismo od ubezpieczyciela warto, aby przejrzał specjalista.

Należy także pamiętać, że w kwestii dochodzenia roszczeń z tytułu ubezpieczenia bardzo ważny jest czas, który upłynął od momentu złożenia wniosku. Wszelkie roszczenia mają swój termin ważności i mogą ulec przedawnieniu, dlatego warto mieć to na uwadze już w momencie, w którym otrzymają Państwo odmowną decyzję o wypłacie odszkodowaniu i już w tym momencie zgłosić się po pomoc do specjalisty, który pomoże Państwu rozstrzygnąć ją na Państwa korzyść.

Jakie kroki należy podjąć, jeżeli ubezpieczyciel nie zechce wypłacić odszkodowania?

Istnieje wiele stosownych kroków, które przedstawiciel prawny może w Państwa imieniu podjąć, jeśli zaistnieje konieczność skierowania sprawy na wokandę i dowodzenia swoich racji przed sądem. Nasza kancelaria wychodzi naprzeciw Państwa potrzebom i świadczy swoje usługi zarówno w formie stacjonarnej na terenie Bytomia, Świętochłowic, Katowic oraz okolic, jak i w formie zdalnej, gdzie mogą Państwo uzyskać pomoc w postaci porady prawnej on-line. W przypadku odmowy wypłaty odszkodowania przedstawiciel, którego Państwo wybiorą, ma prawo do negocjacji z ubezpieczycielem w Państwa imieniu oraz, jeśli zajdzie taka potrzeba, może Państwa reprezentować bezpośrednio przed sądem.