Co robić jeśli ubezpieczyciel nie chce wypłacić odszkodowania?

W wyniku zaistnienia wypadku komunikacyjnego lub innego zdarzenia, na skutek którego ponoszą Państwo szkodę, kolejnym krokiem, jaki należy podjąć jest zwrócenie się do ubezpieczyciela z roszczeniem o wypłatę odszkodowania. Od momentu, gdy zgłoszą Państwo szkodę powstałą na skutek np. wypadku komunikacyjnego ubezpieczyciel, do którego się Państwo zwracają z roszczeniem ma ustawowo 30 dni na rozpatrzenie Państwa wniosku i wypłatę ustalonej w wiążącej obie strony umowie kwoty.

Zdarzają się jednakże i takie sytuacje, w których ubezpieczyciel może zwlekać z wypłaceniem należnego Państwu odszkodowania lub odmówić całkowitej jego wypłaty. W takich sytuacjach polecamy zasięgnąć porady w naszej Kancelarii Adwokackiej Olgi Zubrzyckiej-Staniczek, której pracownicy posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie, aby skutecznie Państwu udzielić pomocy.

Co powinni Państwo wiedzieć odnośnie wypłaty ubezpieczenia?

W niedługim czasie od momentu złożenia przez Państwa roszczenia o ubezpieczenie otrzymają Państwo drogą zwrotną wycenę szkody, czyli uznanie roszczenia. Nazywamy to decyzją płatniczą, w której ubezpieczyciel zobowiązuję się do wypłaty należnego Państwu, tytułem zawartej umowy ubezpieczeniowej, odszkodowania. W przypadku, w którym ubezpieczyciel odmówi Państwu wypłaty należnego odszkodowania lub zaproponuję ugodę, najlepszym rozwiązaniem, jakie mogą Państwo podjąć w trosce o należne Państwu świadczenie, jest zasięgnięcie porady prawnej. Ugoda może bowiem znacznie zaniżać kwotę, jakie się Państwu należy z tytułu poniesionej szkody, dlatego każde pismo od ubezpieczyciela warto, aby przejrzał specjalista.

Należy także pamiętać, że w kwestii dochodzenia roszczeń z tytułu ubezpieczenia bardzo ważny jest czas, który upłynął od momentu złożenia wniosku. Wszelkie roszczenia mają swój termin ważności i mogą ulec przedawnieniu, dlatego warto mieć to na uwadze już w momencie, w którym otrzymają Państwo odmowną decyzję o wypłacie odszkodowaniu i już w tym momencie zgłosić się po pomoc do specjalisty, który pomoże Państwu rozstrzygnąć ją na Państwa korzyść.

Jakie kroki należy podjąć, jeżeli ubezpieczyciel nie zechce wypłacić odszkodowania?